人気ブログランキング | 話題のタグを見る

Summer Fireworks(花火)

Yesterday we made fireworks for the summer "Welcome Banner" at Iwasegawa.

(昨日、岩瀬川校のバナー <夏バージョン> 用に花火を作りました。)



First, the children played with a small piece of alluminum foil. Then, they were each given a big piece and folded it around a small paper plate. Next, they glued on pieces of origami paper. We worked on the words long, short, shiny, and normal.

(まず、子供達は小さいアルミホイルで遊びました。その後大きいサイズのアルミホイルを使い、紙プレートのまわりにくっつけました。その上に自由に折り紙で飾り付けをしました。「長い、短い、ピカピカ、普通」などの単語も練習しました。)



Summer Fireworks(花火)_b0182777_2025963.jpg


Summer Fireworks(花火)_b0182777_2023565.jpg



They had a lot of fun and were creative in their designs. The display looks GREAT and they can say "I helped!"

(みんなとても楽しく取り組み、独創的な作品になりました。張り出してみるととてもステキな仕上がりで、子供達は「手伝ったよ!」と言えました。)


Summer Fireworks(花火)_b0182777_19591058.jpg



<Charlotte>
(シャルロット)
by oespreschool | 2009-07-04 20:05 | ☆未分類☆

群馬県太田市の英語プリスクール


by oespreschool